avatar Ten blog rowerowy prowadzi nekor z miasteczka Będzin. Mam przejechane 5804.27 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.64 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy nekor.bikestats.pl
  • Sprzęt KROSS Evado 2.0

Ustroń - Brenna - Szczyrk - Wisła

Sobota, 30 czerwca 2012 · dodano: 30.06.2012 | Komentarze 2

Wycieczka w składzie: Adam (Limit), Adam (A-tom) i Ja. Początek wyprawy ustalono - Ustroń Centrum. Po małym śniadanku które wciągają oba Adamy jest godz. 10,00 i startujemy. Pierwsze wyzwanie - Równica. Po drodze coś tam się nie zgadza na GPS Limita i objeżdżamy górę z lewej strony. To pierwsze w tym dniu podjazdy, na razie spoko ale pierwszy raz próbujemy stan hamulców. Ja po drodze troszkę foto i muszę dzwonić do chłopaków gdzie są bo już mi uciekli....

Dojeżdżamy do asfaltu i obieramy kierunek Brenna. Po jakimś czasie A-tom stwierdza, że kręci, kręci i nic V-max 20 km/h. Obracamy się za siebie i dopiero widzimy, że my targamy cały czas pod górkę. W centrum Brennej mały postój w sklepie i nad rzeczką. Dochodzi godz. 12,00 i upał staje się nieznośny. Niektórzy muszą się ochłodzić...

Kierujemy się następnie na przełęcz Karkoszczonka (736 m.n.p.m), szlak który wybieramy okazuje się, że można podjechać tylko na początku, potem już tylko wpychanie bików na górę.

Chwila na pamiątkowe foto. A następnie pierwszy w tym dniu piekielny zjazd. Uliczka betonowa, tak stroma, że przy zablokowaniu hamulców przód i tył rower zsuwa się po betonie. Trzeba kawałek zejść piechty. Dalej droga prosta jak stół, można gnać ile fabryka dała. I nagle ----- szok, już jesteśmy w Szczyrku. Tutaj moment na uzupełnienie płynów i odpoczynek nad kolejną rzeczką. No to było to czego nam brakowało. Godzina jest 14,00 więc największy upał słońce daje, że aż strach a wiaterku zero.

Po dłuższej przerwie zaczyna się ostatni, najtrudniejszy etap. Wyjazd na Salmopol (934 m n.p.m). Limit wyrwał do przodu bo z amatorami to mu się jedzie troszkę gorzej. A ja z Adasiem powoli, powoli z małymi przygodami (których nie trzeba w prasie opisywać) targamy do góry. Paru rowerzystów nas wyprzedziło ale my udawaliśmy, że nic nas to nie obchodzi....

Limit na szczycie zdążył wciągnąć herbatkę czy dwie a nas nie ma. Oczekiwanie na nas - 45 min. Już prawie jestem u celu a tu kolejna niespodzianka - prawie bym to przejechał !!!!!!!!!!

Zaznaczam, że podczas tego podjazdu nie obyło się bez głośnego wyrażania swoich opinii co do wybrania trasy przez Limita. Były różne słowa z których tylko niektóre nadają się do publikacji - a może żadne.... ?

Na szczycie chwila na foto i już zjazd do Wisły. Tutaj zostały anulowane wszystkie słowa wulgarne odnoszące się do w/w podjazdu. Ta prędkość, ta odległość.... MIODZIO....To najlepszy odcinek całej trasy. Dodam, że mój nowy rekord prędkości to - 65,50 km/h. Tak śmigamy z góry 14 km do samej Wisły, gdzie posilamy się kebabami.

I już zostaje nam tylko dostać się do Ustronia. Tutaj nagle tempo jazdy osiąga wyższe poziomy. Wzdłuż rzeki lecimy - szuterek to ok. 30-35 km/h a przed Ustroniem na ścieżce rowerowej dobijamy do 42-45 km/h. I w ten sposób jesteśmy na miejscu grubo przed zakładanym czasem dojazdu. Ja z Limitem mamy jeszcze pociągową drogę do Będzina, a A-tom zostaje na dłużej w Ustroniu. Cały dzień rowerowy i pomimo dużego upału bardzo udany. Dzięki Limitowi zobaczyliśmy trasy i tereny dotychczas nieznane, należy częściej robić takie wypady. MIODZIO